10. powodów by nie kupować najtańszego Tipo

fiat tipo

  1. niewygodna pozycja za kierownicą – deska rozdzielcza jest umieszczona bardzo wysoko i mocno wchodzi do kabiny. Zakres regulacji kierownicy jest przeciętny i w zestawieniu z wysoką deską nie wystarcza. Do tego jest mało miejsca na stopy – przy wciskaniu sprzęgła zawadzałem czubkiem buta o jakiś element na górze,
  2. silnik powyżej 3000 obrotów jest głośny,
  3. silnik 1,4 (95 KM) jest bardzo ospały, w dolnym zakresie obrotów zupełnie nie ma siły, w górnym jest co najwyżej średni (i nieprzyjemnie głośny),
  4. po mieście spalił mi 8.6 l/ 100 (słownie osiem i sześć). (Bak nie miał dziury.),
  5. przednie fotele nie mają regulacji odcinka lędźwiowego, a ich oparcie jest bardzo szerokie (człowiek fruwa na fotelu),
  6. dmuchawa od drugiego „biegu” jest głośna,
  7. mulitimedia nie mają android auto,
  8. plastiki są twarde,
  9. twarde zawieszenie. Ale nie twarde sportowo. Po prostu tłumienie jest za małe, ale nie idą za tym żadne sportowe doznania,
  10. nieergonomiczne  uruchamiana tylna wycieraczka – jeśli potrzeby jest tylko jeden przelot trzeba oderwać rękę od kierownicy i przekręcić na chwilę pierścień na manetce. Znacznie wygodniejszy byłby ruch manetką przód – tył.

Zaleta:

44 500 zł brutto (i to nie jest oferta z „nocy cudów”, choć tam też była tego rzędu)

fiat tipo

To główna zaleta Tipo, ale nie jedyna. Są jeszcze dwie:

Tipo jest całkiem dobrze zmontowane, twarda tapicerka nie trzeszczy

Jest też ładnego kształtu kierownica obita skórą i „piłka” na szczycie drążka zmiany biegów.

Przy prawidłowym ustawieniu fotela kierowcy zagłówek nie napiera na głowę. W zasadzie to powinna być normą ale w kilku autach musiałem odwrócić zagłówek tył na przód abym mógł poprawnie usiąść.

Tipo w wersji doładowanej (120 KM) z dodatkami eliminującymi kilka wad to wydatek bliższy  60 tys. zł.

fiat tipo

I penie dlatego dwa razy tyle klientów wybiera Dustera 1,3 TCe (130 KM), który daje odrobinę więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.